ZERDEÇALLI DOĞAL OYUN HAMURU

 


   Bugün tesadüfen internette karşıma çıktı bu tarif ve denemek istedim. Utkan hem ilk defa oyun hamuru oynamış oldu hem de bizim için güzel bir etkinlik oldu. 

Malzemeler : 

  • 1 çay bardağı un
  • 1 çay bardağı su
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ 
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Zerdeçal
   Tüm malzemeleri ocakta karıştırarak pişiriyoruz. Zaten hemen kıvam alıyor. Benim aldığım tarifte bir çay kaşığı zerdeçal kullanılmıştı ancak bana rengi açık geldiği için ben yaklaşık iki çay kaşığı eklemiş oldum. Yine tarife göre pembe renk için mor lahanayı; yeşil renk için ıspanağın haşlandığı su, tarifteki su ölçüsünde kullanılıyormuş. Ben sadece sarı renkte yaptığım için denemedim bunları. 
    Buzdolabında saklandığında kıvamın değiştiğinden bahsediyorlardı. Ben buzdolabı poşetine sararak oda sıcaklığında tuttum. Ertesi gün olduğunda hala yumuşak olmasına rağmen daha yapışkan ve oynanamayacak bir hale gelmişti. Benim oğlum henüz küçük olduğu için çok uzun saatler aynı şeyle oynayamıyor ancak arada yapmak için iyi bir seçenek oldu diyebilirim. Oğlum biraz daha hamurla ilgisini çekerek oynamaya başladığında ChildGen markasının oyun hamurlarını almayı düşünüyorum. 
    Bu tarifi öğrenmiş olmama sevindim çünkü ilk etaptaki birkaç saat içinde gerçekten kaliteli marka bir oyun hamuru kadar pürüzsüz, yumuşak, kalıpla kesmeye uygun ve elinizde aynı hissiyatı alıyorsunuz. Ben bu sefer kullanmadım ama az miktar gıda boyası da kullanılabilir. Yaşı biraz daha büyük çocuklar için de kendi yaptıkları bir oyun hamuruyla oynamak keyifli ve güzel bir etkinlik olacaktır diye düşünüyorum. 






   Benim için çok tatlı bir gün oldu. Oğlum büyüdükçe onunla yapabildiğimiz şeylerin sayısının artması beni çok mutlu ediyor. Bir yandan da zamanın bu kadar hızlı geçmesine üzülüyorum sanki biraz.  
 
  Sürekli kucak kucağa olmayı, kıkır kıkır gülmeni ve seninle konuşmayı çok seviyorum ❤

Yorumlar

  1. ayyyy hep gülsün en güzeliiii :)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar.
    İnsanın evladı ile birlikte geçirebileceği en güzel birlikteliklerinden biri. Cenab-ı Hakk, evladınızın zihnini ve bahtını açık etsin.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey, Allah razı olsun teşekkür ederiz.

      Sil
  3. Çok tatlııı, maşallah :)

    YanıtlaSil
  4. Oy, ocak başında bekleyişini sevsinler onun. Maşallah .

    YanıtlaSil
  5. evde yapılması daha iyi: sanki:) maşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence de özellikle küçük yaştayken daha iyi :) Çok eğlendik biz de, teşekkür ederiz ☺

      Sil
  6. Vallahi emek verilmiş, ben ChilGen alıp geçmiştim. :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

SEVİLENLER 🌸

YENİ BİR ZAMANDA MERHABA

GÜZEL GÜNLER

SANA KEK YAPTIM

EVİM GÜZEL EVİM