SANA KEK YAPTIM



      Nil'in en sevdiğim şarkılarından. Defalarca üst üste dinlesem bile sıkılmam 😊

   Madem her şeye baştan başladık, klasik bir kek tarifi de olsun burada istedim. Kek, yapması zor bir tatlı olmamasına rağmen herkesin keki aynı lezzette olmuyor. Ben uzun yıllar 3 yumurta, 1 bardak şeker olarak başlayan tarifi yaptım. Ancak aradığım kek tarifi Arda Türkmen'in tarifiymiş. Yine onun tarifinde un eklendikten sonra çırpılmaması gerektiğini, spatulayla yavaşça karıştırılmasını söylese de ben az da olsa mikserle çırpıyorum çünkü topak topak küçük unlar kalabiliyor. 

   Ve keki yapmak kadar pişirmek de tadını değiştiriyor ki bence burada kullanılan kek kalıbı fark ediyor, lezzette çok çok bir fark olmayabilir belki ama kabarmasını etkilediğini düşünüyorum. 

  Ee hadi o zaman 𝘮𝘢𝘭𝘻𝘦𝘮𝘦𝘭𝘦𝘳 :

• 4 yumurta

• 1,5 su bardağı şeker

• 1 su bardağı süt

• 1 su bardağı sıvı yağ 

• 3 su bardağı un

• Kakao

• 2 paket kabartma tozu

• 1 paket şekerli vanilin

   Başlamadan önce fırını alt üst ayar 180 derecede ısıtıyoruz. Kek kalıbını margarin ya da tereyağıyla yağlayıp biz keki yapana kadar buzdolabına koyuyoruz.   ( Bu Arda Bey'in tarifinde yok ben başka bir kek videosundan öğrenmiştim; onu da çok severim Masmavi3 Mutfakta) 

 Önce yumurtaları şeker ve vanilinle krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Burada benim kendi yaptığım uygulama; tatlı tarifleri yaparken yumurta ekliyorsam vanilini de eklerim. Ne kadar doğru bir uygulama bilmiyorum ama ben kokusunun daha güzel olduğunu düşünüyorum. 

    Süt ve yağ ekleyip tekrar çırpıyoruz, çok kısa bir süre. Sonra unu eleyerek ekleyip, kabartma tozunu da katıp yine kısa bir süre pürüzsüz olana kadar karıştırıyoruz. Hazır olan kek karışımdan göz kararı bir kaseye ayırıp üstüne yine göz kararı kakao ekliyoruz. Kakaonun göz kararı eklenmesi normal bence çünkü ben çoğu zaman tarifteki kadar kakao kullanmıyorum, fazla geliyor. Simsiyah bir kakao görüntüsü ve tadını sevmiyorum. Tabi sevenler mutlaka var ki özellikle daha koyu kakaolar satılıyor artık. 

   Kakaolu karışımın, sonradan kakao eklediğimizden yoğunluğu biraz koyu bir kıvam aldığı için yaklaşık 1 yemek kaşığı süt ekliyoruz ki sade karışımla aynı kıvamda olsunlar. 

   Kek kalıbına önce sade karışımdan döküp az miktar kakolu karışım, tekrar sade, kakaolu ve sade olacak şekilde döküyoruz. İnce bir bıçak ya da varsa uzun çöp çubuklar da olabilir onlarla dalgalı s çizerek ufak bir karıştırma yapıyoruz. Ve fırına gönderiyoruz. 

   Pişirme süresi de fırına göre değişir elbette. Ben evimde yaptığımda 53 dakikada pişiriyorum. Annemin evindeki fırında 37 dakika yeterli oluyor. Burada dikkat edeceğimiz ilk 30 dakika kapağını hiç açmamak, bu süreden sonra eğer üstü kızardıysa kürdan testi yapmak. 

   Keki pişirmek kadar önemli olan keki yapışmadan kalıptan çıkarmak. 😊 Kekteki korkulu rüyam bu maalesef. Bir şey olmaz bir kek çırparım dediğim biraz sonra gelecek misafirler için pişirdiğim kekin yarısının kalıpta kalması 😭

   Bir senedir memnun olduğum kek kalıbında üç defa bu sorunu yaşadım. Şu an buna önlem olarak yaptığım şeyler kalıbı iyi yağlayıp buzdolabında tutmak ve iyice soğumasını beklemeden fırından çıkarıp yaklaşık 10 dakika sonra biraz hareket ettirip kalıptan çıkarmak. Daha da çıkmazsa bildiğim başka bir şey yok, Allah'ın izniyle inşaallah ❤

Afiyet olsun ❣

Yorumlar

  1. Kek kalıbım bile yok:D En son bozulup attıydım, şimdi çok yapacaksam fırın tepsisinde yapıyorum, kalıptan çıkartmak gibi bir derdim de kalmadı böylece:)

    Nefis gözüküyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin çözümün daha kesin 😊 Teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Nefis görünüyor, tarifi denemek lazım. :)
    Ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Mutlaka öneririm çok lezzetli oluyor :)

      Sil
  3. Silikon kalıplar var benim yok ama yapışma derdi olmuyordur sanırım.. Bende tepside kafama göre takılıyorum keki de çok severim... Elinize sağlık nefis görünüyor =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Silikon kalıp annemde de vardı. Kek onda piştiğinde plastiğimsi bir tat alıyordum ben. Tabi yapışmıyordu o ayrı. Çok teşekkürler :)

      Sil
  4. Cok severiz. Biz de Handan gibi basit borcamda yapıyoruz fazla kap kacak almıyorum çok yer tutuyor diye 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı durum bende de var çok eşya sevmiyorum ama kek kalıbı benim için önemli :) Ben küçükken yapılan tepsi keklerinin tadı hala aklımda..

      Sil
  5. Kek kalıbım yok benim ya borcama yapıyorum kekleri 🙈🙈🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da güzel :) Eski tepsi keklerinin lezzeti bir başka :)

      Sil
  6. kek en sevdiğim şeylerden yaa :) börek kurabiyeci diilim, bir de tatlı ve yumuşak şeyleri severim :) aklımda olsuun :) nil ve göksel de pek severim, cicişler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kek evet hem çayla hem meyve suyuyla hep lezzetli. Tarifi öneririm. Evet ben de çok severim ikisinin şarkılarını :)

      Sil
  7. Ellerine sağlık iştah açıcıııı :)

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık sizi takibe aldım bana da beklerim insallah

    YanıtlaSil
  9. ne zamandır kalıpta pişirmiyordum deneyesim geldi:) teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok öneririm Baharcım, güzel tarif :)

      Sil

Yorum Gönder

SEVİLENLER 🌸

YENİ BİR ZAMANDA MERHABA

GÜZEL GÜNLER

EVİM GÜZEL EVİM