KAR SÜRPRİZİ

   


   

    Sabah uyandığımızda kar yağıyordu. Biraz izledik biz de. Çok uzun süreli bir yağış olmasa da bize yetti :) 

   Bir süredir hava soğuktu ve iftar için misafirlerimiz olduğundan dışarıda kalamıyorduk uzun süre. Dün hava biraz ılık ve güneşli olunca uzun uzun parkta oynadık gezdik. İyi ki de öyle yapmışız bugün karla birlikte hava yine soğudu. 



   Oğlumla parka gitmek bana da çok iyi geliyor. Eğlenmesi, mutlu olması, yeni şeyler görmesi, başka çocuklarla tanışması.. 


 
   Akşam da yan komşuya gittik. Büyüklü küçüklü beş çocuklu bir iftar oldu. Dün bizim için oldukça eğlenceli geçti :) 


Yorumlar

  1. Maşallah <3 Burada da hava soğudu. Oysa bir süredir baya iyiydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haftaya kadar soğuk devam edecek diye görüyorum hava durumunda.
      Teşekkür ederiz <3

      Sil
  2. Merhabalar.
    Meteoroloji daha önce 21 Mart ile ilgili hava raporunu paylaşmıştı. Yurtta kar ve yağmur yağışı olacağından bahsetmişti. Ağaçlar çiçeklerini açtıktan sonra onları soğuk almasın diye hava raporlarını sürekli takip ederim. Çiçekleri kurtardıktan sonra artık hava raporu takibini öylesine takip ederim. Neden derseniz? Herhalde üç yıldır ağaçlarımızdaki çiçekleri hep soğuk alıyor.

    Tahmin raporuna göre değil de gerçek kar yağan yöreleri de merak ettim. Ben Sincan/Ankara'dayım. Yerleşim alanlarına hiç kar yağmadı. Sadece yüksek tepelere karın yağdığını gördüm. Ama bazı sitelerin içinde bulunan kayısı (zerdali) ağaçlarının çiçeklerini soğuk hava bezdirmiş. İnşAllah bir şey olmaz.

    Biz çocukluğumuzda ne sevgi, ne ilgi, ne de şefkat gördük. Bizler zaten öyle ortamlarda büyüdük ki, anne baba evlatlarıyla ilgilenemez, sevemez, ayıp olur. Bunlar yanlış olan ama töreler, ananeler böyle işte. Ben 1955 doğumluyum ben bile çocuklarıma babamın yanında seslenemezdim.

    Demem o ki, çocukların sevgiye, şefkate, merhamete ve ilgiye ihtiyaçları var. Eğer çocuklar bunlardan mahrum kalırsa, büyüdüğünde bazı sıkıntı ve sorunlarla karşılaşmaktan kimse kurtulamıyor.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey. Ben havanın soğuyacağını babamdan duymuştum ama kar yağacağını bilmiyordum. Biz Kastamonu Merkez'de yaşıyoruz. Ilgaza daha çok yağmış tabi fazlaca bir kar yağışı değil bahsettiğim. Burada da birkaç saat yağıp durdu.
      Benim annem ve babamla aynı yaştasınız. Toplumumuzda ki bazı uygulamalar o kadar içselleştirilmiş ki dışına çıkmak zor oluyor. Şimdi ki zaman içinde belki anne babalar çocuklarıyla daha rahat iletişim kursalar da zaman zaman hata yapılabiliyor; kıyaslamak, sabır gösterememek.. gibi. Dediğiniz gibi bu travmalar bizimle beraber geliyor. Benim annem ve babam öğretmen olmasına rağmen bazen düşündüğümde yanlış hareketleri aklıma gelirdi. Çocuğum olduktan sonra, büyüdükten sonra kendilerinin de yaşadığı sıkıntıları görebiliyorum..Çocuk sahibi olarak hayata devam etmek zor bir iş. Çünkü bir yandan yapmamız gereken başka işler, başka ilişkilerimiz var. Ben de matematik öğretmeniyim ve bu süreçte sırf dışarıdaki iş stresini ya da bir şeylere yetişme stresini kendime ve çocuğuma yaşatmamak için ücretsiz izin hakkımı kullanıyorum. Yine de hatalarım elbette vardır. Burada bize düşen tamamen bizim bakımımıza, sevgimize ihtiyacı olan bu masum canlara elimizden geldiğince değerli olduğunu hissettirerek büyütmek ve güzel bir karakter edinmesine yardımcı olmak. Allah'ın nasibine güzel karşılık vermeye çalışmak ve Allah'ın emanetine güzel bakabilmek.. Rabbim yardım etsin, çocuk yetiştirmek bana göre dünyadaki en hassas ve zor işi..

      Sil
    2. Evet Kastamonu küçük ama kendi içinde güzel bir yer. Ulaşım şartlarından ötürü de aslında çok gelişememiş bir şehir.
      Hepimizin pişmanlıkları olabilir tabi ancak hiç babalık yapamamış olduğunuzu düşünmüyorum :) Çocuklarınıza sorsak muhtemelen onlar da sizin gibi düşünmüyorlardır. Belki yaşarken çoğumuz farkında olamasak da o anlar tekrar gelemiyor. Büyüklerimiz için de iş güç gayreti, ailevi sıkıntılar, yetişme tarzı, çocuklarla hakkıyla ilgilenmeyi geri plana atıyor olabilir. Bazı anne babalar da çocuklarla örnek olmayı önemsemiyor, okula gidince düzeleceğini, her şeyi orada öğreneceğini sanıyor. Halbuki eğitim ailede başlar.
      Velhasıl anne babalarımız gibi bizim de yanlışlarımız olabilir yine de ne kadar yanlışlar olsa da çocuklarına bir hayat kurmak için çalışan, uğraşan her anne baba çok özeldir.
      Umarım toplumumuzda bu konulardaki bilgi eksikliği giderilerek çocuk yetiştirmenin öneminin farkında olan bir toplum haline geliriz. Çocukların üzülmesi benim kalbimi çok acıtıyor..

      Sil
    3. Merhabalar Senay Bn.
      Çok teşekkür ederim. Sağolun.
      Selam ve saygı ile.

      Sil
  3. kar güzel park güzel hayat güzel :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

SEVİLENLER 🌸

YENİ BİR ZAMANDA MERHABA

GÜZEL GÜNLER

SANA KEK YAPTIM

EVİM GÜZEL EVİM