YILLAR GEÇSE DE ÜSTÜNDEN BU KALP SENİ UNUTUR MU?

 





   


   Çocukken bayramlarda sık sık ziyaret ettiğimiz bir akrabamız her gittiğimizde bize kahvesi bol sütlü kahve ikram ederdi. Kahve sevmediğim zamanlar olduğu için ve sanırım sevmediğimi söylemenin yanlış olduğunu sandığım için yıllarca içtim zorla da olsa o kahveyi. Biraz büyüyünce ablamla paylaştığım komik bir anı oldu benim için. 
    Big Bang Theory'i izleyenler bilir, yanlış hatırlamıyorsam perşembe akşamları Çin yemeği günüydü ve Sheldon bu kurala sıkı sıkıya bağlıydı :) 
    Oğlum düştüğünde ya da bir yere çarptığında acıyan yerini öpüyorum ve üflüyorum. Böyle yapana kadar diyelim ki kolu acıyorsa kolunu gösteriyor, üfleyip öptüğümüzde hiçbir şey yokmuş gibi oyununa devam ediyor. Bir gün oğlumla arkadaşıma gitmiştik ve orada kafasını masaya çarptı. Arkadaşıma daha yakın olduğu için ona dedim öp ve üfle diye. Öyle yaptı. Oğlum yine de benim yanıma gelip benim de öpmemi istedi ❤
    Yine çocukluğuma gittiğimde pazar günlerini hatırlıyorum. Annem ablamla bize kahvaltı hazırlardı: kızarmış tereyağlı ekmek, rafadan yumurta ve biraz peynir. Bunları yerken de Teneffüs Zili çizgi filmini izlerdik. 
   Şimdi bunları düşündüğüm zaman farkına vardığım şu oluyor: özellikle çocuklukta belki güzel hatırladığımız şeyler: içinde severek bulunduğumuz sık tekrarlanan şeyler. Annem bize her hafta farklı içerikte kahvaltı hazırlasaydı ve farklı şeyler izleseydik bu kadar aklımda yer edeceğini sanmıyorum. Sanki böyle daha anlamlı, daha güvenli bir bölge oluşturuyoruz kendimiz için. 
    Tabi ki hep aynı şeyleri yapmak sıkıcı olurdu ancak ben de oğlum için sıcak ve tatlı anıların olduğu bir ev yaşatmak istiyorum. Tabi biraz daha büyüdüğünde daha farkına vardığında daha güzel olacak şekilde. Diyelim ki cuma akşamları film izlemek, haftasonu beraber poğaça yapmak, yürüyüşler yapmak, onunla beraber çamaşır katlamak, uyumadan önce söylenen bir şarkı bir söz gibi.. Yıllar geçse de üzüldüğünde, canı sıkıldığında hatırladığı zaman onu gülümseten, içini ısıtan anılar... 
   Sadece oğlum için de değil aslında etrafımda bulunan herkes için güzel ve rahatlatıcı bir anı içinde bulunmayı çok isterim. Annem şöyle yapardı, teyzemle böyle oyunlar oynardık, Şenay'la kahve içerken bundan bahsederdik.. 
   O zaman yıllar geçse de unutmadığımız/unutmak istemediklerimiz için bu şarkıyı dinleyelim bu akşam.. 



Yorumlar

  1. Merhabalar.
    Cenab-ı Allah, oğluşunuzun zihnini ve bahtını açık etsin. Pek şeker bir oğlan. Allah bağışlasın. İşte, onlar da büyüdüklerinde hatırlayabilecekleri güzel ve tatlı bir anıları olsun diye tüm gayret.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey, Allah razı olsun. Çok teşekkür ederiz, inşaallah.

      Sil
  2. Bu ileride ergen olduklarında hâlâ birlikte vakit geçirebilmenin de bir sırrı. Ağaç süsleme günü, dünya saati, bayram ritüelleri falan öyle hoşlarına gidiyor ki hâlâ devam ediyoruz zira onlara çocukluklarının o tatlı anlarını hatırlatıyor 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan, evet ben de öyle düşünüyorum ne tatlı :)

      Sil
  3. ne güzeldi bu yazındaki duygular düşünceler :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

SEVİLENLER 🌸

YENİ BİR ZAMANDA MERHABA

GÜZEL GÜNLER

SANA KEK YAPTIM

EVİM GÜZEL EVİM