NENNİ NENNİ

    Yazar Şermin Yaşar'ın bir röportajında  dinlemiştim. Hepimizin etrafındaki çocuklara anlatacak bir masalı, bir fıkrası soracağı bir bilmecesi olmalı diyordu. Çok hak veriyorum söylediklerine. Çocuklarla vakit geçirmek, onların dilinden anlamak oldukça farklı ve çok kolay değil aslında. Ben ailenin en küçüklerinden olduğum için ben büyürken etrafımda çok küçük çocuk yoktu. Öğretmen olmama rağmen çok küçük yaş gruplarıyla çalışmamam da bunda etkili. Oğlum doğduktan sonra küçük bir çocukla bu kadar vakit geçirdiğimi söyleyebilirim. :) 

  Oğlum doğduğunda ona ninni söylerken bir iki ninniyi bildiğimi ve genelde bunları söylediğimi eşim fark ettiğinde farklı ninniler öğrendim. Bugün oğluma masal anlatırken çocukken dinlediğim masalları seçmiştim, ben bile ürperdiğim için kısa tatlı hikaye ve masalların olduğu bir kitap okumayı ya da dinleyip öğrenmeyi yakın zamanda yapmaya karar verdim. Sanırım en hakim olduğum konu çocuk şarkıları :) Hatırı sayılır sayıda şarkı biliyorum ve bu oğlumu zaman zaman hem sakinleştirmede hem de eğlendirmede çok işe yarıyor. Ve tabi sürekli çocukla konuşmak farklı kelimeler duymasını sağlamak çok önemli. 

   Fark ettiğim şey aslında şu: Bilmece biliyoruz, masal biliyoruz, şarkı biliyoruz sanıyoruz belki ama pratiğe geçince bunları aktarmak o çocuk dilini anlamak da ayrı bir meziyet gerektiriyormuş, anne olduktan sonra farkına vardıklarımdan biri de bu oldu :) 

   Oğlumla sevdiğimiz ninnilerden biri: Çamlıbel'den Çıktım Yayan. Bu ninni de Nenni Nenni.. diye devam eden kısma ithafen daha küçükken hadi uyuyalım yerine nenni nenni yapalım diyorduk ve oğlum yaklaşık bir yıldır yatmayı anlatmak istediğinde kafasını yastığa koyuyor ve nenni nenni diyor :) Böyle tatlı anılar biriktirdiğimiz için çok mutluyum, bu zamanları özleyeceğimi düşünmek beni biraz üzse de. Çok şükür.. 



Yorumlar

  1. Merhabalar.
    Yuva kurmak ve çocuk sahibi olmak çok büyük sorumlulukları olan toplumsal kurum ve temel sosyal sistemlerin getirdiği araçlardan biridir. Çocuklarımızı sağlıklı büyütmek, yetiştirmek, aileye ve topluma yararlı bir birey olmasını sağlamak için de anne ve babaya çok büyük bir sorumluluklar düşmektedir.

    İşte siz konuyu bir annenin çocuğuna söyleyebileceği ninnisi, anlatabileceği masalı, fıkrası, sorabileceği ve öğretebileceği bilmecesi ve okuyabileceği şarkısı olmalı diye ele almışsınız. Evet annelerimiz dünyaya getirecekleri çocukları için bu konuda hazırlıklı olmaları gerekiyor. Nasıl daha dünyaya gelmeden çocuğun odası, karyolası, beşiği ve giyecekleri hazırlanıyorsa; onu büyütürken ihtiyaç duyulacağı ninni, masal, fıkra, şarkı ve bilmeceler konusunda da hazırlıklı olması gerekiyor.

    Siz, bunları bilmenin ve arşivlemenin yeterli olmayacağını, bunları çocukların seviyesinde ve çocuk diliyle çocuklara aktarabilmeyi de öğrenmesi ve becermesi gerektiğini de vurgulamışsınız. Ancak siz bunun farkına, çocuk dünyaya geldikten sonra ve iş başa düştüğünde vardığınızı belirtmişsiniz. Tabi bu zamanla ve deneme-yanılma yoluyla öğrenilecek konulardır.

    Elbette çocuğunuz büyüdükten sonra, geriye dönüp o zaman ki mutlu anlarınızı hatırlamak ihtiyacı hissettiğiniz zamanlarınız olacaktır. Aslında her annenin bu mutlu anları görselleriyle birlikte tutacağı bir günlüğü olmalı. Büyüme ve gelişme çağında olan çocuklar o günleri hatırlayamayacağı için, söz konusu günlükler çocuğunuz için bir servet değerinde olacaktır.

    Güzel ve keyifli bir paylaşımdı. Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla birlikte hayırlı bayramlar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey, söylediğiniz gibi insan neyle karşılaşacağını gerçekten bilemiyor yaşamayınca.
      Dediğiniz gibi bir defter tutuyorum. Fotoğraflarını yapıştırdığım ve altına notlar aldığım şekilde. Rabbim nasip ederse biraz daha büyüdüğünde oğlumla beraber yapmayı istiyorum hem bize bir etkinlik olması için hem böyle bir alışkanlık kazanırsa kendisi de bunu devam ettirebilir diye.
      Değerli yorumunuz için ben teşekkür ederim, selamlar.

      Sil
  2. nenni nenniiii çok tatlıııı ninni de sen de oğlun daaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz Deepcim, sen de öyle :)) Tatlıyım, tatlısın, tatlılar.. :)

      Sil
  3. Çocuk sahibi olmak anneliği hissederek yaşamak onların büyümesini görmek çok güzel ama herkese nasip olmuyor. Ben mesleğime ara vererek doya doya anneliği tattım. Maddi sıkıntı çeksem de onları severek büyüttüm. Hatta bende onlarla beraber büyüdüm şimdi onların bebeği benim galiba =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de şu an ücretsiz izindeyim. Ancak öğretmen olduğum için en fazla iki sene hakkım vardı ve dolmak üzere. Bu da önemli bir seçim, çocuk yetiştirmek elbette çok önemli ancak onlar yuvadan uçtuğunda da kendimizle kalıyoruz. İki türlü seçime de saygım var çünkü annelerin de yetiştiriliş tarzı, hayattan beklentileri farklı farklı olabilir :)

      Sil
  4. Bence de her insanın bir ninni bilmesi gerekiyor ya da anlatacak bir hikâye gerekiyor. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peliş, merhaba :) Ne zaman küçük bir çocukla karşılaşağımızı bilemeyiz :)

      Sil
  5. Origami bilmek de çok keyifli oluyor. Çevremdeki çocuklara kanat çırpan kuş yapmama hep bayılırlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan, süper fikir bu :) Ben geçen arabada ancak yelpaze yapabildim ve pek ilgisini çekmedi :) Biraz pratik yaparım ☺

      Sil
    2. Tuzluk hoşuna gidebilir. Aralara yazı yerine komik suratlar yapıp taklit edersiniz :)

      Sil
  6. kesinlikle ninnilerimiz de yeni nesillere aktarılmalı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Baharcım, çok güzel ninnilerimiz var. Mesela oğlumun mevlüdünde Hafız Teyzem bir ninni söyledi, Google da aradım bulamadım hiçbir yerde. Çok da güzeldi, neyse ki videosu var bende :)

      Sil

Yorum Gönder

SEVİLENLER 🌸

YENİ BİR ZAMANDA MERHABA

GÜZEL GÜNLER

SANA KEK YAPTIM

EVİM GÜZEL EVİM