OKUDUM : GULYABANİ


Kitap : Gulyabani
Yazar : Hüseyin Rahmi Gürpınar 
Sayfa Sayısı : 160


    Ayşe Hanım, rahmetli arkadaşının kızı olan Muhsine'yi iyi bir konağa hizmet işlerine yardım etmesi için önerdiğini söyler. Her şeyden habersiz olan Muhsine, geçinmek için ihtiyacı olan bu işe başta pek sevinse de git git bitmeyen yollardan, ıssız ormanlardan, arabacının bahsettiği bu çiftlik evinin perili olduğundan ve ölen hizmetçileri duyduktan sonra yüreğini bir korku kaplar. Eve girdiği ilk günden itibaren çeşitli zorluklarla ve oldukça tuhaf olaylarla karşılaşsa da evin kurallarına alışır. Zaman geçtikçe işler karmaşıklaşmaya ve evin esrarı çözülmeye başlar. 

KİTAPTAN SEVDİĞİM BÖLÜMLER :

   "Müsamerenin ruhu, en büyük konuşmacısı güzel ve akıcı konuşmalarıyla en tatlı hikayecisi Muhsine Hanım'dı. Hepimiz hazır olur dört gözle gelmesini beklerdik. O, kendine olan bu düşkünlük ve merakımızı bildiğinden ziyaret saatini kasten geciktirir, en sonunda gelir, ondan mahrum kalma endişesiyle yüreğimizi oynatırdı. (s. 5) 

   " Bilemedi  Kalfa hoppala hoppala
     Bilemedi Kalfa hoppala hoppala

- Kalfa sana bir lira vereceğiz. Bu para ile bize bir koyun alacaksın. Bu hayvanın etinden külbastı, tüyünden bir seccade yapacaksın. Sonra da koyunu diri, parayı geri isteriz. Nasıl yapacaksın?" (s.106) 

" Hoş söyledi Muhsine peh peh peh
   Hoş söyledi Muhsine peh peh peh

  Kendi hesabıma birkaç göbek kıvırdım. Ahenk durdu yerime oturdum. Fakat derhal davullar çalınır, borular öter, canavarlar böğürür gibi bir gürültü koptu. Fısıldayan var itirazları işitildi. Usulca arkama baktım ki yardımıma koşan peri kaybolmuş. Şimdi sıfırı tükettim. " (s.107) 

     Yıllardır okumak istediğim, aklımın bir köşesinde olan bir kitaptı Gulyabani. Bu kadar merakla ve eğlenerek okuduğum bir kitap olmamıştı yakın zamanda. Sayfa sayısı az olduğu için hemen de okunuyor. İnternetten baktığımda  Süt Kardeşler filminin de bu kitabın uyarlaması olduğu yazılmış. Süt Kardeşler filmi de en sevdiğim Kemal Sunal filmlerinin başında, müziklerini ayrı severim. Bazen stresli zamanlarımda sırf ses olsun diye arkada açarım bu filmi. 
   Eski dönemde yaşayan yazarlarımızın kitaplarından beğenmediğim olmuyor neredeyse. Hem ustalıklarından hem o dönemin güzelliğinden belki  de. Bu kitapta da aslında anlamını bildiğimiz fazla kullanmadığımız söz ve deyimleri okumak hoşuma gitti : çalçene, bal mumu yapıştırmak, tekdir, beyaban.. gibi. 
   Okumayı özlemişken hem eğlenceli, hem edebiyat keyfi veren, iyi kurmacalı bu kitabı okumak çok iyi geldi. Herkese tavsiye ederim. 


Yorumlar

  1. yaaa hüseyin rahmi en sevdiğim reşat nuri ile birliktee :) bütün kitapları tatlı komikli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deepcim ben de okuyacam diğer kitaplarını, ben de bayıldım :) Reşat Nuri'den okudum mu emin değilim.

      Sil
  2. Merhabalar.
    Gulyabani ve Hüseyin Rahmi Gürpınar isimleri birbirleriyle öyle iç içedirler ki, "Gulyabani" deseniz akla H. Rahmi Gürpınar, "H. Rahmi Gürpınar" deseniz akla "Gulyabani" gelir. Ama ne yazık ki, bir türlü okuma fırsatı bulamadım.
    Hatırlatma babından kitap tanıtımınız için çok teşekkür ederim. Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla birlikte sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey, ben de oldukça geciktirmiştim. Size tavsiyem siz de okuyunuz, beğeneceğinize şüphem yok :)

      Sil
  3. Hüseyin Rahmi Gürpınar ennnn sevdiğim yazarlardan. Küçükken de babamın kitaplığından çok kitaplarını okumuştum ama bu yaşımda tekrar okudukça hayranlığım daha da artıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan, ben de okuyacağım diğer kitaplarını çok beğendim :)

      Sil
  4. Hüseyin Rahmi'den pek okumadım ama eğlenceli bir dili vardı. Kitaplarını daha çok okumak istediğim bir yazar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay, benim de :) Başlangıç oldu benim için de :)

      Sil
  5. En sevdiğim kitaplardan hem okudum, hem dinledim, hemde izledim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renkli Tırtıl, hoş geldiniz. Benim de en sevdiğim kitaplar arasına girdi :)

      Sil

Yorum Gönder

SEVİLENLER 🌸

YENİ BİR ZAMANDA MERHABA

GÜZEL GÜNLER

SANA KEK YAPTIM

EVİM GÜZEL EVİM