ŞEKERPARE

   



   Bayram tatlılarından en sevilenlerden biri şekerpare :) Birkaç farklı tarif denemiştim. Şimdiye kadar yaptıklarım arasında en güzeli bu oldu bence. 

   Fazla püf noktası olan ve zor bir tarif değil ancak şerbeti döktükten yarım saat sonra ters çevirip bir 20 dakika da öyle bekletip ters çevirdim ki iki tarafı da yumuşamadan önce şerbeti çeksin. 

Tarifi instagram sayfasında Kakuleli Mutfak'tan aldım.

 Malzemeler:

  • 250 gram yumuşamış tereyağı
  • 2 yumurta ( Sarısının biri üzeri için ayrılacak) 
  • 1 su bardağı irmik
  • Yarım su bardağı pudra şekeri
  • 3 su bardağı un
  • Yarım çay kaşığı karbonat
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
Şerbeti İçin
  • 3 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
  • 1 dilim limon

YAPILIŞI

   Önce şerbet için su, şeker ve limon kaynatılır. 
Kaynadıktan sonra altını kısıp beş altı dakika daha ocakta tutulur. 
    Şekerpare malzemeleriyle yoğrulan hamura şekil verilir. Yumurta sarısı sürülüp çatalla şekil verildikten sonra üzeri kızarana kadar fırında pişirilir. (Fırınınızda kurabiye pişirirken kullandığınız ısı ve ayarda *benim fırınım için alt üst ayarda 190°'de pişti. ) 
   Tatlı, fırından çıktıktan birkaç dakika sonra soğuğa yakın ılık şerbet üzerine dökülür. 
   Belirli sürelerde ters çevirerek şerbeti iyice çekmesini sağlayın. 
 

    Hepinize ailenizle beraber sağlıklı, mutlu bir bayram dilerim. Ramazan bayramınız mübarek olsun. ❤

Yorumlar

  1. Elinize sağlık ve iyi bayramlar dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, iyi bayramlar İlkaycım ❤

      Sil
  2. Oooooo eline sağlık sağol tarif için :) bir de kalburabastı yapıp versene tarifini başka bir bayramda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi fikir Deepcim, hiç yapmadım kalburabastı biraz tarif denemeleri yaparım :) Tarifleri burada tutmak mantıklı geldi. Tarif defterim var ama burası benim için de daha ulaşılır :) Memnun kaldığım tarifleri eklerim yavaş yavaş :)

      Sil
  3. çok severimmm ama epey oldu yapmayalı, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, ben de bayram vesilesiyle yaptım :)

      Sil

Yorum Gönder

SEVİLENLER 🌸

YENİ BİR ZAMANDA MERHABA

GÜZEL GÜNLER

SANA KEK YAPTIM

EVİM GÜZEL EVİM