BLOG ZİYARETÇİLERİ

    Herkese merhaba. Bugün size tuhaf bulduğum bir durumdan bahsetmek istedim. Son birkaç haftadır bloğumda normal görüntülenmenin üstünde bir ziyaretçi trafiği görünüyor. Yayınlara baktığımda fazla bir görüntülenme artışı yok. Türkiye'den ziyaretçi sayısı 17 iken Hong Kong'dan 112 ziyaretçi görünüyor. Önceleri blog yazdığım dönemde de bloğa ara verip vermeme konusunda kararsızken kendi bloğumun yazı ve fotoğraflar olarak birebir kopyalandığını görünce uzaklaşmıştım bir süre. Tabi ki herkese açık paylaşılan bir şey bir yerlere ulaşabilir fakat bu biraz canımı sıkıyor sanki. Yani böyle tehlikeli bir durum varmış gibi hissetmek istemiyorum en azından. Bilmiyorum sadece ben mi takılıyorum böyle şeylere, belki sizin için önemli değildir. Teknolojiyi sevsem de ulaşılabilir olmayı çok sevmediğimi düşünüyorum. Burayı ilerleyen yıllarda oğlumla neler yapmışız görmek adına, okuduğum izlediğim şeyleri kaydetmek niyetiyle açarak tekrar denemek istemiştim. Umarım aynı sonuca götürmez bu durum beni. 


Yorumlar

  1. Kopyalanmaktan hoşlanmıyoruz. Ama herkese açık paylaşım yapınca da bunun kaçarı yok sanırım. İnşaallah aynı şeyleri yaşamazsınız.

    YanıtlaSil
  2. Aynı şekilde benimde bloğumda normalin üzerinde görüntülenme var. Sizde olduğu gibi benimde Hon Kong ziyaret sayısı normalin üzerinde. Herkese açık paylaşım yaptığımız için yine de kopyalanmaktan kaçarımız yok sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurgül K, mantığını anlayamadığım bir durum benim.

      Sil
  3. Normalin üzerinde görüntülenme bende de var tam olarak nedenini anlayamadım. Umarım hiçbirimiz için hoşumuza gitmeyecek şeyler olmaz.

    YanıtlaSil
  4. Benim de bayadır böyle. Birkaç aydır sayı yer yer çok artıyor. Onların gerçek okur olmadığını düşünüyorum, hatta eminim sanırım. Kopyalama olayı iğrenç bir durum. Anmak bile istemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay, evet muhtemelen. Yine de çok az görüntülenmesi olan bloglarla Hong Kong arasında bağlantı kuramıyorum. Belki ben bilmediğim için.

      Sil
    2. Ben de şimdi genel grafiğe baktım da Hong Kong'tan ezici çoklukla ziyaretçi var, hayrolsun.

      Sil
    3. Umarım bu işlerden anlayan biri bizi aydınlatır.

      Sil
  5. Merak edip gidip baktım istatistiklere benimkinde bir artış gözükmüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan, neye göre olduğunu bilemedim ben de.

      Sil
  6. Merhabalar.
    Blog sayfanız için kullandığınız ziyaretçi istatistiğiniz Blogger'in kendi istatistik hizmeti mi, yoksa bazı özel platformların web sayfaları için sundukları bir hizmet mi? Eğer bu raporu sadece Blogger'in kendi içindeki istatistik raporlarından öğrendiyseniz; söz konusu istatistik raporlarınızı Blogger'in dışında bu hizmeti veren platformlardan da ücretsiz alıp, deneyebilirsiniz. Türkiye ziyaretlerinin sayısı gayet makul onu anladım ama, Hong Kong'dan 112 ziiyaretçi biraz abest olmuş. Ben kendi sayfamda "histast.com" linkinde faaliyet gösteren yabancı bir platformdan sayfamayerleştirdiğim eklentiyi kullanıyorum ve bu güne kadar hiç abes rakamlarla karşılaşmadım.

    Siz sayfanızın kopyalandığını nasıl anlıyorsunuz? Böyle kendine özel bir Blogger sayfasından kim neye ihtiyaç duyar da kopyalama yapar anlayamadım. Sayfam kopyalanıyor ise, bun ben de bilmek ve önlem almak isterdim.

    Siz yine de yazmaya ve paylaşmaya devam edin. Blog sayfanızın kopyalanmasına asla engel olamazsınız. Kopyalamak isteyen kopyalar. Ancak görsellerinizin üzerine bir imza yerleştirebilirisiniz. Yazılar için bir şey yapmak mümkün değil. Yazınızı ekran yakalama ve kaydetme proğramlarıyla kopyalar ve metinleri çok rahat alabiliyorlar.

    İnşAllah bundan böyle tatsız durumlarla karşılaşmazsınız. Gerçekten blog sayfalarımızda oluşan her türlü nohoş şeyler canımızı sıkıyor. Ben kaç kez Blogger'deki blog sayfamı tamamen silmiştim. Doğru değil ama, insan o anda kızıyor ve bir pireye bir yorgan yakıyor.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey, blogger ın kendi sayfasındaki istatistiklere bakıyorum. Ne güzel sizin için sorun çıkmamış bu konuda.
      Yaklaşık on sene önceden bahsediyorum. Kitaplar hakkında yazdığım bir blog vardı. Sanırım bir kitap için araştırma yaparken benim bloğumun ismine çok benzer bir sayfa olduğunu görüp baktığımda yazıların da aynı olduğunu fark etmiştim.
      Söylediğiniz gibi çok önemli değil belki ancak anlamsız bu durumlara üzülüyorum ve böyle gereksiz can sıkmalar beni yoruyor. Yorumlarda anladığım bazı arkadaşlar da benzer durumlar yaşıyor. Yine de günde bazen az bazen hiç görüntülenme almayan kişisel bu sayfalarla nasıl bağlantı kuruluyor anlayamadım. Belki anlayamadığım için beni daha çok rahatsız ediyor. Teşekkür ederim.

      Sil

Yorum Gönder

SEVİLENLER 🌸

YENİ BİR ZAMANDA MERHABA

SANA KEK YAPTIM

OKUDUM : TEBRİKLER KOVULDUNUZ !

GÜZEL GÜNLER