YİNE SENİ SEVMEKTEN BAŞKA HİÇBİR ŞEY YAPMADIM BUGÜN

    


   Ne zamanki yapacağım şeyleri önceden hem kafamda planlayayım hem de bununla ilgili ön hazırlığı yapayım tüm işleri daha kısa zamanda, daha iyi yapabildiğimi görüyorum. Yakın zamanlı bir örnek verecek olursam oğlumun doğum günü için gereken süsleme malzemeleri, yiyecek hazırlama, sunumlar, hediyeler... Neredeyse 6 ay önceden bunları planlamaya ve bir yandan da yavaş yavaş malzemeleri toparlamaya başladım. Balon şişirmek dışında da hazırlık konusunda kimseden yardım almadım ve çok içime sinen bir gün oldu çok şükür. Tabi ki her şey nasip ancak böyle hazırlanmış olmasaydım bu kadar güzel olacağını sanmıyorum. 

Şu an izindeyim ancak okulda çalıştığım zaman hafta sonu oturur ders ders günlük plan yapardım. Kazanım ne, hangi konuyla bağlantılı, derse giriş soruları, çözülecek örnekler, verilecek ödevin sayfa sayısına kadar.. Ve yine hazırladığım fotokopileri çektirir hazır bekletirdim. Böyle yaptığım zamanlarda iş yüküm daha hafif gelirdi bana. 

  Tabi ki her zaman bu kadar tertipli ve çalışkan olmayabiliyorum. Yapılacak şeyler arttıkça halletmesi daha zor olabiliyor, bırakın onu başlamak bile zor geliyor ve bazen ben de ipin ucunu kaçırıyorum ve bu hiç hoşuma gitmiyor. Elbette hayat boyu sürekli plana bağlı kalıp her şey bir defter çizgisi gibi dümdüz gitmez. İşte aslında tam da bu yüzden öyle bir çerçeve programı olmalı ki yapacağımız işlerin belki birkaç gün hiçbir şey yapmasak bile hali hazırda bulunduğu şekliyle günü kurtarabilsin. Mesela istiyorum ki güzel bir temizlik programım olsun her gün bir şeyler yapayım yine çoğu zamanımı çocuğumla geçireyim ama düzenimi de koruyabileyim. (Tecrübeli anneler gülüyor) 

   Burada şunu belirtmeliyim tabi ki günümün büyük zamanını çocuğumla geçirme fikri çok güzel ancak yapılacak şeyler kafamda dururken benim günüm çok da verimli geçmiyor çünkü bilinçli yapmasam bile benim enerjimi çalıyor. Biz şu an sadece evi süpürmeyi beraber yapabiliyoruz. Süpürgenin sesini taklit ediyor, düğmeleriyle oynuyor, üzerine oturuyor ve bazen de ittirerek bana yardım ediyor. İleride de tüm temizliği çocuğa yaptırmak olarak değil ama hem yapılacak işlerin olduğunu anlaması hem de kendinin de yapabileceği ölçüde bu işlere katılmasını çok isterim. Bence onun için bu, sürekli oyun oynadığı ve herkesin onu memnun etmeye çalıştığı bir dünyadan çok daha sağlıklı. 

   Bu yüzden düzen ve temizlik konusunda kendime bir çizelge yapacağım yakın zamanda. Büyük çoğunluğu da eşim evdeyken çocukla ilgilenebildiği zaman diliminde. 

    Planlayarak yapmak istediğim diğer konu sağlıklı beslenme ve yemek hazırlığının bir gün önceden yapılmış olması. Sabah kahvaltıdan sonra eşim okula gittiğinde, mutfak kapısını neredeyse hiç açamıyorum. İlk zamanlar bu kadar sorun olmuyordu. Vakumlu oturaklara Utkan'ı oturtup ben de yanında yemek bile yapıyordum. Şu an onunla bir şey yapmaya çalıştığımda ben dikkatimi veremiyorum, onu takip edersem hiçbir şey yapmadan mutfaktan çıkıyoruz. Ve daha da önemlisi artık çoğu yere ulaşabildiği için ben ne kadar önlem alırsam alayım camlar, bıçaklar, çatalların olduğu bir yerde fazla kalmasını istemiyorum anlık bir dikkatsizliğim olur diye. Hal böyle olunca Utkanın yemeğiyle ilgilensem de kendim için bunu erteliyorum, tek başıma yemek istemiyorum derken çok çok acıktığım bir anda çok hızlı  ve bazen sağlıksız seçimlerim oluyor. Bunu da düzeltmek istiyorum. 

   Nihayetinde hayatımızı daha güzel ve verimli yaşamak için biz bir şeyler yapmazsak her şey olduğu gibi kalmış olacak. Göreve ilk başladığım sene bir arkadaş vardı. Bazı kişilerde vardır ya bu durum; kendilerinin olduğu sandıkları kişilerden aslında çok farklıdırlar. Öğrencilerin bilgileriyle ilgili tamamlaması gereken yerlerde eksiklik vardı ve şöyle demişti "Üç yıldır yapamadığım tek şey"😊 Hak verirsiniz ki üç yıldır bunu tamamlamayan bir kişinin yapmadığı çok fazla şey vardır ancak o böyle görüyordu ya da göstermek istiyordu diyelim. Bu laf bana biraz komik gelmişti ve eşime de söylemiştim. O günden sonra eğer belli süre geçmesine rağmen bir iş yapılmamışsa bu lafı kullanıyoruz bir espri oldu aramızda :) 

-Bir haftadır yapamadığı tek şey

- Bir yıldır yapamadığım tek şey

- Vakti olsa yapacağı tek şey 

😁

   Yeni favorimizse  muhtemelen görmüşsünüzdür, karikatürde kadınla adam oturuyorlar. Kadın adama : "Yine seni sevmekten başka hiçbir şey yapmadım bugün" diyor.  Adamın cevabı şöyle : "Yine yemek yapmadın yani "

    Bunu bazen ben de söylüyorum yapacağım bir şey bitmemişse ya da yemek hazırlayamamışsam eşime "Yine seni sevmekten başka hiçbir şey yapmadım bugün" diye mesaj atıyorum. Bazen de o "Yine beni sevmekten başka hiçbir şey yapmadın galiba bugün" diyor. 

  Olsun. Biz birbirimizi sevelim tabi. Yine de birbirimizi sevmekten çok daha fazlasını yapabilmemiz dileğiyle.. 

😊 


Yorumlar

  1. Ha ha, artık eşime söylerim ben bunu, seni sevmekten başka bi şi yapmadım bugün canım diye:p

    YanıtlaSil
  2. Bu güzelmiş bunu bende kullanacağım artık. :) Listelerle olmasa da bende kafada içinde planlıyorum herşeyi ve kafamda tikler atıyorum. Yardımı olmuyor diyemem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullan tabi, eğlenceli :) Mutlaka faydası oluyordur. Ben görsel olarak gördüğümde daha iyi uyuyorum planlara 😊

      Sil
  3. hoş bir espri alışverişine dönüşmüş aranızda ne tatlı :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

SEVİLENLER 🌸

YENİ BİR ZAMANDA MERHABA

GÜZEL GÜNLER

SANA KEK YAPTIM

EVİM GÜZEL EVİM