OKUDUM : MONTESSORİ YÖNTEMİYLE ÇOCUK EĞİTİMİ

 


  Akademisyen Eriman Topbaş'a ait olan kitap Montessori eğitimi hakkında oldukça kapsamlı bilgiler içeriyor. Kitaptaki ana başlıklar şöyle:
  1. Maria Montessori
  2. Montessori ve Çocuk
  3. Montessori Yöntemi
  4. Montessori Materyalleri
  5. Montessori Yöntemine Göre Ev Düzeni
  6. Montessori Yöntemine Göre Ev İçi Uygulamalar
  7. Montessori Yöntemine Göre Sınıf Düzeni
  8. Montessori Yöntemine Göre Sınıf İçi Uygulamalar
  9. Çoklu Zeka Kuramı ve Montessori Yöntemi
  10. Beyin Temelli Öğrenme İlkeleri ve Montessori Yöntemi
  11. Montessori'den Seçmeler
  12. Sonuç
    Montessori sıklıkla karşımıza çıkan bir kelime oldu günümüzde. Montessori yatak, Montessori kitaplık, Montessori oyuncak... Tabi sadece mobilya modeli olmaktan çok öte, bir eğitim modeli. Ben de kısmen bilgim olduğu bu konuda daha detaylı bilgi edinmek için araştırdığımda bu kitapla karşılaştım. Yukarıda gördüğünüz ana başlıkların altında çok detaylı alt başlıklarla bilgi dolu bir kitap hazırlanmış. Çok faydalı bir kitap oldu benim için. Kitabın sonunda uygulamalara yönelik resimler de mevcut. İlgisi olanlara öneririm. 

KİTAPTAN SEVDİĞİM BÖLÜMLER:

   "Ailelerin ev ortamında çocuklarının gelişimine katkı sağlamak için bir dolu imkanları bulunmaktadır. Yapacakları tek şey her türlü ev içi düzenlemelerde evde çocukların da yaşadıklarını bilmektir. Onların ihtiyaçlarını dikkate almak ve bu ihtiyaçlara saygı duymak yeterli olacaktır. Bu hassasiyet kesinlikle ek bir masraf gerektirmemektir. Yalnız birazcık zamana mal olmaktadır. Aslında çocuğun varlığına gösterilecek özen önce kendimize, toplumumuza ve insanlığa en güzel sonuç olarak geri dönecektir. Bardak ne ile dolu olursa içinden o dökülür. " (s.8) 

   "Montessori yönteminin en önemli yanı çocuğa bakış açısıdır. Yaklaşıma göre 'Çocuk, insanlığın babasıdır veya öğretmenidir. ' Çocuğa derin bir saygı söz konusudur. Çocuğa saygı bağlamında yaklaşma, yetişkin-çocuk ilişkisini yeniden gözden geçirmeyi ve yetişkinin kendisini düzeltmesini gerektirmektedir. Yani, yetişkin çocukla olan ilişkilerinde daha pasif, daha hoşgörülü ve daha dürüst olmalıdır. " (s.195) 


Yorumlar

  1. Çocuk eğitiminde boyama kitabı kullanmanın ne kadar yanlış olduğu hakkında bir video izlemiştim çocukların hayal dünyasını kısıtladığını aslında hayal dünyasını resmetmenin daha faydalı olduğu hakkındaydı.. Her ne kadar eğitim sistemlerinde bir çok yöntemler olsa da bir annenin çok dikkatli olması ve bir insan bir toplum ve devlet inşa ettiğini unutmaması gerektiğine inanıyorum ve çok büyük sabır ve beceri işi diye düşünüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonsuzluk Ötesi, evet çok hassas, sabır isteyen ve uzun bir yol.

      Sil
  2. eveet çok iyimiş kitap :)

    YanıtlaSil
  3. Çok yararlı bir paylaşım. Yarın mutlaka tekrar dönmek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Öğretmenim, çok sevinirim teşekkürler şimdiden.

      Sil
  4. Uygulama önerilerinin de yer alması yararlı olmuş. Bakış açısı katabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkay, kesinlikle. Faydalı bir kitap olmuş konu hakkında.

      Sil
  5. Selamlar,

    Bu kitabı okumayı ben de istiyorum. Hatta şu anda oğlum için kreş araştırıyorum ve genelde Montessori eğitim şekline sahip olanlarla görüşüyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Myreal, selam. Kitapta öğretmenin ve ebeveynlerin yaklaşımı hakkında çok bilgi sunulmuş. Bunun yanında örnekler de mevcut detaylıca. Montessori eğitimi benim için çok doğru bir yerde kalıyor, belki okuduğum kitapların da etkisinde kalmış olabilirim :) Öncesinde bir öğretmen olarak da kendimce doğru bulduğum şey çocuğun zeka ve karakterinin 0-6 yaş arasında büyük ölçüde oluştuğu. Umarım istediğiniz gibi bir okul karşınıza çıkar, kolaylıklar dilerim.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim. Umarım öyle olur.
      Kitaba da öğle molamda bir bakacağım D&R'dan. Özellikle bir eğitimcinin tavsiyesi her zaman çok kıymetlidir.

      Sil
    3. İnşallah faydalanırsınız, teşekkür ederim :)

      Sil
  6. uygulamalı örneklerin yer alması güzel:)

    YanıtlaSil
  7. Bardak ne ile dolu olursa içinden o dökülür. Harika bir sözmüş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar, ben de çok beğendim :)

      Sil

Yorum Gönder

SEVİLENLER 🌸

YENİ BİR ZAMANDA MERHABA

SANA KEK YAPTIM

OKUDUM : TEBRİKLER KOVULDUNUZ !

DOĞUM GÜNÜ

ÖRGÜ SÜVETER